ERBİVA 018-S: DİJİTAL OTO ELEKTRİK TEST CİHAZI:AKÜ TEST EDER, 12/24 V. ŞARJ ÖLÇER, 12/24 V. KÖMÜRLÜ-KÖMÜRSÜZ KONJEKTÖR , DİYOT, AMPUL, FLAŞÖR ÖLÇER
ÖZELLİKLER
OTO
ELEKTRİK TEST CİHAZI KULLANMA KILAVUZ´U
CİHAZIN
ÖN PANELİNE BAKINIZ. ALT KISMINDA, SİYAH ZEMİN İÇERİSİNDE,
BEYAZ YAZILARLA YAZILMIŞ BÖLÜMLER VARDIR. AŞAĞIDA, BU BÖLÜMLERİN
KULLANMA SİSTEMİNİ BULACAKSINIZ.
CİHAZ
BÖLÜMÜ: PANELDE
GÖRDÜĞÜNÜZ BU BÖLÜMÜN ÜST TARAFINDA, KIRMIZI
RENKTE BİR
SWİÇ ANAHTAR VARDIR. BU
ANAHTAR, CİHAZI AÇ/KAPA İÇİN KULLANILIR. CİHAZI AÇMAK İÇİN,
ANAHTARI "
ON " KONUMUNA
GETİRİNİZ. AKÜ VE ŞARJ ÖLÇERKEN, CİHAZA, PİL VEYA CEREYAN
BAĞLAMANIZA GEREK YOKTUR. KONJEKTÖR, FLAŞÖR VEYA DİYOT
ÖLÇERKEN, CİHAZI "
220 VOLT CEREYANLA " BESLEMENİZ
GEREKMEKTEDİR. CİHAZI AÇINIZ VE "
START " DÜĞMESİNE "
BAS BIRAK " YAPINIZ.
EKRANDA 13,2-13,4 ARASINDA BİR RAKAM GÖRECEKSİNİZ VE EKRANIN
ALTINDAKİ SARI LED, YANIYOR OLACAK. BU DURUMDA CİHAZINIZ,
KONJEKTÖR, FLAŞÖR VE DİYOT ÖLÇMEYE HAZIRDIR. ŞAYET BU VERİLERİ
GÖRMÜYORSANIZ, SWİÇ ANAHTARLARIN KONUMUNA BAKINIZ. CİHAZI AÇMA
ANAHTARININ DIŞINDAKİ ANAHTARLAR, "
OFF " KONUMUNDA
OLMALIDIR. YİNE GÖREMİYORSANIZ, SİGORTADAN BİRİSİ ATMIŞ
DEMEKTİR. YEDEĞİ İLE DEĞİŞTİRİNİZ, CİHAZ ÇALIŞACAKTIR.
ORİJİNAL SİGORTADAN, DAHA YÜKSEK AMPERLİ SİGORTA KULLANMAYINIZ.
İŞLEM SONA ERİNCE, CİHAZI KAPATMAYI İHMAL ETMEYİNİZ.
ŞARJ-AKÜ-F
24 BÖLÜMÜ: BU
BÖLÜMDE, BİRİ SİYAH, BİRİ KIRMIZI OLMAK ÜZERE, İKİ ADET
DİŞİ BANAN FİŞ VARDIR. BİR UCUNDA, AKÜ MAŞASI TAKILI OLAN,
6MM. KALINLIĞINDAKİ KABLONUN, DİĞER UCUNDA BULUNAN ERKEK BANAN
FİŞLERİNİ, RENKLERİNE GÖRE BUNLARA TAKINIZ. CİHAZI AÇINIZ VE
SİYAH BANAN'IN YANINDAKİ SWİÇ ANAHTARI, "
ON
" KONUMUNA
GETİRİNİZ. CİHAZINIZ AKÜ VE ŞARJ ÖLÇMEYE HAZIRDIR. "
ERBİVA 018 " MODELİ
OLAN CİHAZLARIN DİJİTAL GÖSTERGELERİ, 8-40
VOLT ARASI ÖLÇÜM
YAPAR. "
ERBİVA 018-S " MODELİ
OLANLAR İSE, "
0-40 VOLT ÖLÇEBİLECEK " ŞEKİLDE
DİZAYN EDİLMİŞTİR. MAŞALI UÇLARI AKÜYE, "
KIRMIZI
OLAN ARTI KUTUP'A GELECEK ŞEKİLDE
" BAĞLAYINIZ.
AKÜNÜN KAÇ VOLT OLDUĞUNU, DİJİTAL EKRANDA GÖREBİLİRSİNİZ.
AKÜNÜN GÜCÜNÜ ANLAMAK İÇİN, KIRMIZI BANAN'IN YANINDAKİ "
YÜK
" DÜĞMESİNE
BASTIĞINIZ ANDA, EKRANDA GÖRDÜĞÜNÜZ RAKAM 13,0-12,0 ARASINDA
İSE, ÖLÇTÜĞÜNÜZ AKÜ ÇOK İYİDİR. 12,0-11, ARASINDA İSE,
AKÜNÜN DURUMU İYİDİR. 11,0-10,0 ARASINDA İSE, AKÜNÜN DURUMU
İYİ DEĞİL AMA MARŞ BASABİLİR DEMEKTİR. GÖRDÜĞÜNÜZ RAKAM,
10,0 VOLT'UN ALTINDA İSE, AKÜNÜN, MARŞ BASACAK GÜCÜ KALMAMIŞ
DEMEKTİR. ANCAK BU VERİLER ÖLÇTÜĞÜNÜZ AKÜNÜN AMPER GÜCÜNE
GÖRE DEĞİŞEBİLİR. 24
VOLT OLARAK BAĞLANMIŞ AKÜLERİ ÖLÇERKEN " YÜK "
DÜĞMESİNE BASMAYINIZ. AKÜYÜ
TEST ETMEDEN ÖNCE, YETERLİ SÜRE ŞARJ ETMİŞ OLMANIZ
GEREKMEKTEDİR.
ARACIN
ŞARJINI ÖLÇMEK İÇİN, MAŞALI KABLOLARI, "
AKÜNÜN
KUTUP BAŞLARINI SÖKMEDEN " ARACIN
AKÜSÜNE BAĞLAYINIZ. EKRANDA GÖRDÜĞÜNÜZ VOLTAJ, AKÜ
VOLTAJIDIR. ARACI ÇALIŞTIRDIĞINIZ ZAMAN, KAÇ VOLT ŞARJ ETTİĞİNİ
EKRANDA OKUYACAKSINIZ
KONJEKTÖR-FLAŞ
BÖLÜMÜ: BU
BÖLÜM, ELEKTRONİK ŞARJ KONVEKTÖR´ÜNÜ VE FLAŞÖR´LERİ,
ARACA BAĞLAMADAN, ÖLÇMENİZİ SAĞLIYOR. CİHAZI AÇINIZ VE "
START
"DÜĞMESİNE "
BAS-BIRAK
" YAPINIZ.
BİRER UÇLARI, KROKODİL MAŞALI OLAN ERKEK BANAN FİŞLERİNİ,
PANEL ÜZERİNDEKİ 15-67-31 (31
UCU ŞASEDİR) YAZILI, DİŞİ BANANLARA TAKINIZ. CİHAZIN ARKASINDA
BİR SWİÇ ANAHTAR VARDIR. ÖLÇMEK İSTEDİĞİNİZ KONJEKTÖR ARTI
REGÜLELİ İSE, (STANDART KONJEKTÖR´LER) BU ANAHTARI "OF"
KONUMUNA
GETİRİNİZ. EKSİ REGÜLELİ (KÖMÜRLÜ) KONJEKTÖR ÖLÇMEK İÇİN,
BU ANAHTARI "ON" KONUMUNA
GETİRMENİZ GEREKMEKTEDİR. KONTROL ETMEK İSTEDİĞİNİZ
KONJEKTÖR´Ü, RAKAMLARI DOĞRU ŞEKİLDE, KROKODİL MAŞALARA
BAĞLAYINIZ. KÖMÜRLÜ KONJEKTÖR´Ü VEYA ÖZEL HAZIRLANMIŞ
KONJEKTÖR´LERİ BAĞLARKEN, ARTI CEREYAN GELEN KÖMÜR UCUNU,
CİHAZDAKİ 15 NO'LU FİŞE, DİĞER UCUNU DA, 67 NO'LU FİŞE
BAĞLAYINIZ. KONJEKTÖR-FLAŞ BÖLÜMÜNDEKİ SWİÇ ANAHTARI, "
ON
" KONUMUNA
GETİRİNİZ VE "
START
" DÜĞMESİNE "
BAS-BIRAK
" YAPINIZ.
ŞU ANDA CİHAZ, BAĞLADIĞINIZ KONJEKTÖR´Ü ÖLÇMEKTEDİR.
EKRANDAKİ VOLTAJI OKUYUNUZ. EKRANDA GÖRDÜĞÜNÜZ RAKAM 12 VOLT'UN
ALTINDA VE SARI LED YANMIYORSA, KONJEKTÖR ŞARJ ETMİYORDUR.
KONJEKTÖR ŞARJ EDİYOR İSE, YEŞİL LED YANACAKTIR VE
EKRANDA KAÇ VOLT ŞARJ ETTİĞİNİ GÖRECEKSİNİZ. KONJEKTÖR,
AŞIRI DERECEDE YÜKSEK ŞARJ EDİYOR İSE, KIRMIZI LED YANACAKTIR VE
CİHAZ ALARM SİNYALİ VERECEKTİR.
ÖLÇTÜĞÜNÜZ
KONJEKTÖR´DE KISA DEVRE OLDUĞU ZAMAN, CİHAZIN ARKASINDAKİ
SİGORTALARDAN BİRİ ATABİLİR. TEST İŞLEMİ TAMAMLANDIĞINDA,
SWİÇ ANAHTARI "
OFF
" KONUMUNA
GETİRDİKTEN SORA, KONJEKTÖR´Ü SÖKÜNÜZ. 12VOLT KONJEKTÖR´DE
İDEAL VOLTAJ 14.0 OLMALIDIR. ANCAK, 13.8 İLE 14.3 ARASI NORMAL
KABUL EDİLMEKTEDİR. 24 VOLT KONJEKTÖR´DE İSE, İDEAL VOLTAJ 28.0
OLMALIDIR. ANCAK 27.6 İLE 28.4 ARASI NORMAL KABUL
EDİLMEKTEDİR. PLATİNLİ
MEKANİK KONJEKTÖR´LERİ, KESİNLİKLE CİHAZA BAĞLAMAYINIZ. CİHAZ
ARIZA YAPABİLİR. MEKANİK KONJEKTÖR´LERİ ARAÇ ÜZERİNDE
AYARLAYINIZ.
FLAŞÖR
ÖLÇME İŞLEMİ: PANEL
ÜZERİNDE +-P-L
HARFLERİ İLE İŞARETLENMİŞ, DİŞİ BANANLAR VARDIR. ÖLÇMEK
İSTEDİĞİNİZ FLAŞÖR´Ü, HARFLERİ DOĞRU GELECEK ŞEKİLDE,
BUNLARA BAĞLAYINIZ. ÖLÇMEK İSTEDİĞİNİZ FLAŞÖR 12 VOLT İSE,
ŞARJ-AKÜ-F 24 BÖLÜMÜNDEKİ SWİÇ ANAHTAR "
OF
" KONUMUNDA
OLMALIDIR. 24 VOLT FLAŞÖR ÖLÇECEK İSENİZ, BU ANAHTARI "
ON
" KONUMUNA
GETİRİNİZ VE KONJEKTÖR
FLAŞ BÖLÜMÜNDEKİ
SWİÇ ANAHTARI "
ON
" KONUMUNA
GETİRİNİZ. ÖLÇTÜĞÜNÜZ FLAŞÖR SAĞLAM İSE, BANAN'LARIN
YANINDA BULUNAN LED'LER YANIP SÖNECEKTİR. DÖRT UÇLU FLAŞÖR
ÖLÇMEK İÇİN GEREKEN EKSİ VOLTAJI, 31 NO'LU BANAN'DAN
ALMANIZ GEREKMEKTEDİR.
DİYOT-LAMP
BÖLÜMÜ: BU
BÖLÜMDE SİYAH VE KIRMIZI OLARAK İKİ ADET DİŞİ BANAN FİŞ
VARDIR. KULLANDIĞINIZ FİŞLERDEN İKİ TANESİNİ, RENKLERİNE
GÖRE BU BÖLÜMDEKİ DİŞİ BANANLARA TAKINIZ. ÖLÇMEK İSTEDİĞİNİZ
PARÇADA DEVRE VAR İSE, CİHAZ ALARM SİNYALİ VERECEKTİR. SIZINTI
VEYA KAÇAK VAR İSE, KISIK SESLİ SİNYAL VERECEKTİR. DEVRE YOK İSE
SES VERMEYECEKTİR. DİYOT ALARM VERDİĞİNDE, KIRMIZI
FİŞİN BAĞLI OLDUĞU, TARAF DİYOT'UN ARTI UCUDUR. BU,
SİZİN DİYOT´LARIN YÖNÜNÜ BELİRLEMENİZE YARDIMCI OLACAKTIR.
KARTAL
DİYOT ÖLÇERKEN, BİR TARAFINDA SİNYAL VERECEK, DİĞER TARAFINDA
SİNYAL VERMEYECEKTİR. HER İKİ TARAFTA SİNYAL VERİYORSA
ARIZALIDIR. KISIK SESLİ SİNYAL VERİYORSA, DİYOT´LARDA KAÇAK
VEYA SIZINTI VARDIR. SİNYAL VERMESİ GEREKEN TARAFTA İSE, HER ÜÇ
UÇTA DA AYNI GÜÇTE SİNYAL VERMESİ GEREKİR. UÇLARDAN, HERHANGİ
BİRİNDE, KISIK SESLİ SİNYAL VERİYORSA, O DİYOT'UN GÜCÜ
KAYBOLMUŞ DEMEKTİR. HER İKİ DURUMDA DA DİYOT ARIZALIDIR.
CİHAZLARIMIZ,
FABRİKASYON HATALARA KARŞI, BİR YIL GARANTİLİDİR.