•  (232) 433-4627
  •  info@gunelsan.com.tr
fatöz32

fatöz32

KODU
fatoz32

FATÖZ 32 : 100 VOLT 20 AMPER, ELEKTRONİK KUMANDALI / AŞIRI YÜK KORUMA SİSTEMLİ / FANLI / AKÜ TEST SİSTEMLİ VE ÇİFT DİJİTAL GÖSTERGELİ REDRESÖR

ÖZELLİKLER

FATÖZ   32  
100 VOLT 20 AMPER GÜCÜNDE, PROFESYONEL SİSTEM,  ELEKTRONİK KUMANDALI / AKÜ TEST SİSTEMLİ VE ÇİFT DİJİTAL GÖSTERGELİ REDRESÖR  
ÖZELLİKLERİ:
REDRESÖR TAMAMEN ELEKTRONİK KUMANDALIDIR. VOLTAJ AYARI İÇİN 4 KADEMELİ PAKO ŞALTER, AMPER AYARI İÇİN 1 ADET POTANSİYOMETRE MEVCUTTUR. BU ÖZELLİĞİ SAYESİNDE HEM VOLTAJ´I HEM DE AMPER'İ BİR VOLT BİR VOLT, BİR AMPER BİR AMPER AYARLAYABİLİRSİNİZ. GİRİŞ İÇİN AYRI, ÇIKIŞ İÇİN AYRI OLMAK ÜZERE, İKİ ADET OTOMATİK SİGORTA İLE KORUMA ALTINA ALINMIŞTIR. REDRESÖR´LERİMİZDE ARIZA YAPMA OLASILIĞINI ASGARİ DÜZEYE İNDİREN SİSTEMLER GELİŞTİRİLMİŞTİR. AŞIRI YÜK KORUMA SİSTEMİ VARDIR VE AYNI ZAMANDA FAN´LI DIR. REDRESÖR´E AŞIRI YÜK VERİLDİĞİ TAKTİRDE İÇERİSİNDE BULUNAN DİYOT´LARI VE TRAFOSU ISINACAK VE ARIZA YAPABİLECEKTİR. ANCAK MARELSAN'IN ÜRETTİĞİ REDRESÖR´LERDE BU ISINMANIN PEK ÖNEMİ YOKTUR. MARELSAN'IN ÜRETTİĞİ REDRESÖR´LERDE, AŞIRI YÜKLENME SONUCU CİHAZ İÇERİSİNDEKİ DİYOT VE TRAFO DA MEYDANA GELEN ISINMA, BELLİ BİR DERECENİN ÜZERİNE ÇIKTIĞI TAKTİRDE, REDRESÖR´ÜN ÜZERİNDE BULUNAN "FAN ÇALIŞIYOR" LAMBASI YANACAK VE REDRESÖR'ÜN ARKA KAPAĞINDA BULUNAN FAN OTOMATİK OLARAK ÇALIŞMAYA BAŞLAYACAKTIR. BU ÇALIŞMA REDRESÖR´ÜN İÇERİSİNDEKİ ISI BELLİ SEVİYENİN ALTINA DÜŞÜNCEYE KADAR DEVAM EDECEK VE REDRESÖR'ÜN İÇERİSİNDEKİ ISI BELLİ SEVİYENİN ALTINA DÜŞTÜĞÜ ZAMAN FAN OTOMATİK OLARAK KAPANACAKTIR. FAN'IN ÇALIŞMASINA RAĞMEN REDRESÖR´ÜN İÇERİSİNDEKİ ISI YETERİNCE DÜŞMEZ VE CİHAZA ZARAR VERECEK DÜZEYE GELİRSE, BU SEFER AŞIRI YÜK KORUMA SİSTEMİ DEVREYE GİRECEKTİR. AŞIRI YÜK KORUMA SİSTEMİ DEVREYE GİRDİĞİNDE İSE, REDRESÖR´ÜN ÜZERİNDE BULUNAN "DİNLENİYORUM" LAMBASI YANACAK VE REDRESÖR KENDİNİ KORUMAYA ALACAKTIR. REDRESÖR KENDİSİNİ KORUMAYA ALDIĞINDA DA, FAN YİNE ÇALIŞMAYA DEVAM EDECEK VE REDRESÖR'ÜN İÇERİSİNDEKİ ISI NORMAL SEVİYEYE İNİNCEYE KADAR DA ÇALIŞMASINA DEVAM EDECEKTİR. REDRESÖR'ÜN İÇERİSİNDEKİ ISI NORMAL SEVİYEYE DÜŞTÜĞÜ ZAMAN REDRESÖR OTOMATİK OLARAK YENİDEN ÇALIŞMAYA BAŞLAYACAKTIR. KULLANMA KILAVUZU: REDRESÖR İLE BİRLİKTE VERİLEN KABLOLARIN, BANAN YÜZÜĞÜ BULUNAN UÇLARINI, RENKLERİ DOĞRU GELECEK ŞEKİLDE, REDRESÖR´DE BULUNAN BORN KLEMENS´LERE, KÜÇÜK OLANLAR KÜÇÜK BORN KLEMENS´LERE, BÜYÜK OLANLAR BÜYÜK BORN KLEMENS´LERE GELECEK ŞEKİLDE BAĞLAYINIZ. MAŞALI UÇLARINI DA, KIRMIZI OLAN ARTI KUTUP´A GELECEK ŞEKİLDE, AKÜ´YE BAĞLAYINIZÜZERİNDE "AMPER AYARI" YAZAN POTANSİYOMETRE´NİN DÜĞMESINI, SOL TARAFA DOĞRU DÖNDÜREREK, KAPALI KONUMA GETIRINIZ. REDRESÖR´E KARŞIDAN BAKTIĞINIZDA, ÖNCE SOL TARAFINIZDAKİ GİRİŞ SİGORTASINI, DAHA SONRA DA SAĞ TARAFTA BULUNAN ÇIKIŞ SİGORTASINI YUKARI DOĞRU KALDIRARAK AÇINIZ VE REDRESÖR´Ü ÇALIŞTIRINIZ.REDRESÖR´LERİMİZ, TAMAMEN ELEKTRONİK KUMANDALIDIR. ÜRETİLMEKTE OLAN REDRESÖR´LERİN, AMPER GÜCÜNE GÖRE, ÖZEL OLARAK HAZIRLANMIŞ OLAN, ELEKTRONİK KUMANDA DEVRELERİ KULLANILMAKTADIR. REDRESÖR´DE, VOLTAJ AYARI İÇİN 4 KADEMELİ PAKO ŞALTER, AMPER AYARI İÇİN 1 ADET POTANSİYOMETRE MEVCUTTUR. BAĞLAMIŞ OLDUĞUNUZ AKÜ VEYA AKÜ´LERE VERMEK İSTEDİĞİNİZ ŞARJ´I AYARLAMAK İÇİN, ÖNCE SOL TARAFTA BULUNAN VE ÜZERİNDE "VOLT AYARI" YAZILI OLAN PAKO ŞALTER DEN BAĞLAMIŞ OLDUĞUNUZ AKÜ SAYISINA UYGUN GELEN VOLTAJI AYARLAYINIZ. DAHA SONRA SAĞ TARAFTA BULUNAN VE ÜZERİNDE "AMPER AYARI" YAZILI OLAN POTANSİYOMETRE´DEN AKÜ VEYA AKÜ´LERE VERMEK İSTEDİĞİNİZ AMPER´İ AYARLAYINIZ.REDRESÖR AYNI ZAMANDA AKÜ TEST SİSTEMİNE SAHİPTİR. BU ÖZELLİĞİ SAYESİNDE, 100 AMPER´DEN 250 AMPER´E KADAR VE KADEMELİ OLARAK DEŞARJ YÜK´Ü VEREREK HER GÜÇTE AKÜ´YÜ TEST EDER. REDRESÖR´ÜN ALT KISMINDA, AKÜ TEST BÖLÜMÜ VARDIR. BU BÖLÜMÜN BİRİNCİ KISMINDA BULUNAN PAKO ŞALTER´İ, 1.KADEMEYE GETİRDİĞİNİZ ZAMAN, BAĞLAMIŞ OLDUĞUNUZ AKÜ'NÜN VOLTAJINI GÖSTERECEKTİR. START KISMINA GETİRDİĞİNİZ ZAMAN İSE, AKÜ´YE YÜK VERMENİZİ SAĞLAYACAKTIR. AKÜ´YE KAÇ AMPER YÜK VERMEK İSTİYORSANIZ, BUNU İKİNCİ KISIMDA BULUNAN PAKO ŞALTER´DEN AYARLAMANIZ GEREKMEKTEDİR. İKİNCİ KISIMDA BULUNAN PAKO ŞALTER´İN, 1.KADEMESİ 100 AMPER, 2.KADEMESİ 150 AMPER, 3.KADEMESİ 200 AMPER, 4.KADEMESİ İSE 250 AMPER YÜK VERMEKTEDİR. TEST ETMEK İSTEDİĞİNİZ AKÜ´YE KAÇ AMPER DEŞARJ YÜK´Ü VERMEK İSTİYORSANIZ BU ŞALTERDEN AYARLAYINIZ VE BİRİNCİ BÖLÜMDE BULUNAN ŞALTER´İ "START" KONUMUNA GETİRİNİZ. ŞU ANDA CİHAZ BAĞLAMIŞ OLDUĞUNUZ AKÜ´YE AYARLADIĞINIZ AMPER GÜCÜNDE DEŞARJ YÜK´Ü VERMEKTEDİR.AKÜ TEST İŞLEMİNE BAŞLAMADAN ÖNCE AKÜ ŞARJ BÖLÜMÜNDE VE SAĞ TARAFINIZDA BULUNAN ÇIKIŞ SİGORTASINI KAPATMANIZ GEREKMEKTEDİR. AKÜ TEST EDERKEN DE AKÜ´LERİ TEK, TEK TEST ETMENİZ GEREKMEKTEDİR. ÇIKIŞ SİGORTASINI KAPATMADAN TEST BÖLÜMÜNÜ KULLANMAYA ÇALIŞIRSANIZ CİHAZ ALARM SİNYALİ VEREREK SİZİ UYARACAKTIR. BU UYARIYI DİKKATE ALINIZ VE HATAYI DÜZELTMEDEN TEST İŞLEMİ YAPMAYINIZ.220 VOLT AC. VOLTAJ GİRİŞİ İÇİN AYRI, DC. ÇIKIŞ VOLTAJI İÇİN AYRI OLMAK ÜZERE, İKİ ADET OTOMATİK SİGORTA İLE KORUMA ALTINA ALINMIŞTIR.  SİGORTALARIN ÜZERİNDE İKAZ LAMBALARI BULUNMAKTADIR. BİR ADET VOLTMETRE, BİR ADET AMPERMETRE OLMAK ÜZERE, İKİ ADET VE 72X72 EBADINDA DİJİTAL ÖLÇÜ ALETLERİNE SAHİPTİR.REDRESÖR´ÜN STANDART ÖLÇÜLERİ, 54X40X30 CM. EBADINDADIR. ANCAK ÖZEL HAZIRLANMIŞ OLAN REDRESÖR´LER DEĞİŞİK ÖLÇÜLERDE OLABİLMEKTEDİR. DIŞ KUTUSU STATİK TOZ BOYA İLE BOYANMIŞ OLDUĞUNDAN, YIPRATICI VE ÇÜRÜTÜCÜ DIŞ ETKENLERDEN ETKİLENMEZ. RUTUBETLİ OLAN YERLERDE VE DENİZ ARAÇLARINDA RAHATLIKLA KULLANILABİLİR.REDRESÖR´LERİMİZDE, AMPER GÜCÜNE GÖRE, ÖZEL OLARAK HAZIRLANMIŞ OLAN,  ELEKTRONİK KUMANDA DEVRELERİ KULLANILMAKTADIR. REDRESÖR´LERİMİZDE KULLANILAN TRANSFORMATÖR´LERİN İMALATINDA, GERÇEK ÖLÇÜLERDE VE ORİJİNAL SİLİSLİ SAÇ KULLANILMAKTADIR. TRAFO BOBİN´LERİNİN SARIMINDA İSE, YİNE GERÇEK ÖLÇÜLERDE, EMAYE VE KOTON YALITIMLI BAKIR TELLER KULLANILMAKTADIR. MONTAJDA KULLANILAN TÜM KABLOLAR, ISIYA DAYANIKLI ÖZELLİĞE SAHİP, SİLİKONLU KABLOLARDIR. REDRESÖR´LERİMİZİN MONTAJINDA KULLANILAN, VİDA, SOMUN, RONDELA GİBİ BAĞLANTI ELEMANLARI, SAF KROM MADENİ´NDEN ÖZEL OLARAK HAZIRLANMIŞTIR.. BU ÖZELLİKLERİ SAYESİNDE, SICAKLIK VE RUTUBET GİBİ DOĞA ŞARTLARININ MEYDANA GETİRDİĞİ, ERİME, PASLANMA VE YIPRANMA OLAYLARINA KARŞI, ÇOK DAHA DAYANIKLIDIR.220 VOLT AC. CEREYAN GİRİŞİ İÇİN TOPRAKLI FİŞ KULLANILMIŞTIR. DC. VOLTAJ ÇIKIŞI İÇİN İSE, REDRESÖR´ÜN AMPER GÜCÜNE GÖRE, 63 İLA 150 AMPER ARASI GÜCE SAHİP, BORN KLEMENS´LER KULLANILMAKTADIR. VE BU KLEMENS´LERE BAĞLAYABİLECEĞİNİZ ŞEKİLDE HAZIRLANMIŞ, BİRER UÇLARINDA KLEMENS YÜZÜKLERİ, DİĞER UÇLARINDA AKÜ MAŞALARI BULUNAN, KALINLIĞI CİHAZLARIN AMPER GÜCÜNE GÖRE AYARLANMIŞ OLAN VE 1,5 METRE UZUNLUĞUNDAKİ KABLOLAR, REDRESÖR´LE BİRLİKTE VERİLMEKTEDİR VE ORİJİNAL AMBALAJININ İÇERİSİNDEDİR. REDRESÖR´LERİMİZ, FABRİKASYON HATALARA KARŞI, BİR YIL ŞİRKETİMİZİN GARANTİSİ ALTINDADIR.  





FATÖZ   32, RECTIFIER TYPES AND SPECIFICATIONS  SPECIFICATIONSAll our rectifiers are equipped with double digital displays and specially designed HIGH AMPERES PAKo SWITCHES. IN ADDITION TO THE RECTIFIER AND TEST MACHINES IN MASS PRODUCTION, WE CAN ALSO PRODUCE THE RECTIFIER AND TESTING MACHINE IN ANY POWER AND FEATURE UPON REQUEST OF OUR CUSTOMERS. OUR RECTIFIERS ARE CONSISTING OF STATIONARY VOLTAGE RECTIFIERS- AUTOMATIC REGULATED RECTIFIERS, AUTOMATIC REGULATED AND REMOTE CONTROLLED RECTIFIERS, STANDARD SYSTEM RECTIFIERS, BATTERY TESTING SYSTEM RECTIFIERS, RECTIFIERS EQUIPPED WITH TWO SEPARATE OUTPUTS, THREE SEPARATE OUTPUTS AND FOUR separate OUTPUTS, WHICH ARE DESIGNED FOR THE YACHTS AND SEA VEHICLES.A FIXED VOLTAGE NOT TO EXCEED THE MAXIMUM POWER OF THE BATTERY IS APPLIED IN STATIONARY VOLTAGE RECTIFIERS.  THERE IS A LABEL INDICATING "BATTERY VOLTAGE INDICATOR" AND THREE LAMPS, WHICH ARE YELLOW, GREEN AND RED COLORS, PLACED ON THIS LABEL. YELLOW LAMP SHALL FLASH WHEN THE BATTERY IS EMPTY. WHEN THE VOLTAGE OF THE BATTERY REACHES TO NORMAL LEVEL THE GREEN LAMP SHALL FLASH. YOU SHALL ALSO NOTICE THE RED LAMP WHEN THE VOLTAGE IS AT THE TOP LEVEL. CONNECT THE RECTIFIER TO THE BATTERY AND KEEP IT OPERATED UNTIL THE RED LAMP FLASHES. TURN OFF THE RECTIFIER WHEN THE RED LAMP FLASHES AND RE-OPEN WHEN YOU NOTICE THE YELLOW LAMP.THERE IS NOTHING FOR YOU TO DO EXCEPT PUSHING THE RECTIFIER OPERATING BUTTON IN AUTOMATIC REGULATED RECTIFIERS. WHEN THE VOLTAGE OF THE BATTERY FALLS BELOW THE NORMAL VALUE, RECTIFIER STARTS TO OPERATE AUTOMATICALLY AND CONTINUES TO OPERATE UNTIL THE VOLTAGE REACHES TO APPROPRIATE LEVEL. WHEN THE APPROPRIATE LEVEL HAS BEEN REACHED, THE LAMP OF THE "BATTERY IS FULL" SHALL FLASH AND RECTIFIER SHALL AUTOMATICALLY TURN OFF.  WHEN THE BATTERY IS EMPTY, THE SAME SHALL REPEAT.ALL SPECIFICATIONS INCLUDED IN "AUTOMATIC REGULATED RECTIFIERS" SHALL APPLY TO REGULATED AND MANUEL RECTIFIERS. ADDITIONALLY, A PAKO SWITCH WITH DIFFERENT STAGES AND A BUTTON PROVIDING AN OPTIONAL "AUTOMATIC- MANUAL" FUNCTION ARE INCLUDED IN RECTIFIER. IF YOU PREFER THE RECTIFIER TO BE OPERATED WITH AUTOMATIC REGULATED OPTION, THEN YOU SHOULD ADJUST A CERTAIN AMPERES BY PAKO SWITCH AND PLACE THE BUTON IN AUTOMATIC CONDITION. WHEN THE BATTERY BECOMES FULL, THE RECTIFIER SHALL AUTOMATICALLY TURN OFF. ON THE OTHER HAND IF YOU PREFER TO ADJUST THE AMPERES AND VOLTAGE OF THE RECTIFIER IN MANUAL OPTION THEN PLACE THE BUTTON IN MANUAL OPTION AND ADJUST BY STARTING FROM THE FIRST STAGE PAKO SWITCH. AN AUTOMATIC FUSE IS INCLUDED IN STANDARD SYSTEM RECTIFIERS ON THE TOP LEFT PART OF THE FRONT PANEL AND SUCH FUSE IS THE INPUT FUSE. TURN THIS SWITCH ON BY LIFTING UPWARDS. THE LAMP ON THE FUSE SHALL FLASH. THEN THE OUTPUT FUSE AT THE RIGHT PART SHALL BE TURNED ON. THERE IS A PAKO SWITCH WITH 6 STAGES FOR THE ONES OF 12 VOLT AND 11 STAGES FOR THE ONES OF 24 VOLTS. YOU MAY ADJUST THE AMPERES TO BE SUPPLIED TO THE BATTERY BY USING THIS PAKO SWITCH. FOR THE RECTIFIERS WITH HIGHER VOLTAGE, THERE IS ANY OTHER PAKO SWITCH INDICATING " VOLT ADJUSTMENT". ADJUST THIS SWITCH IN THE MANNER OF EQUAL TO THE TOTAL VOLTAGE VALUE OF THE BATTERIES TO BE CHARGED. PAKO SWITCH INDICATING "THE AMPERES ADJUSTMENT" PLACED UNDER THE OUTPUT FUSE, SHOULD BE ADJUSTED BY THE AMPERE TO BE SUPPLIED TO THE BATTERIES.THERE IS A "BATTERY TESTING PART" PLACED UNDER THE BATTERY CHARGING PART FOR THE ONES FEATURING BATTERY TESTING SYSTEM. A START SWITCH IS AT THE FIRST PART OF THIS DIVISION. WHEN YOU PLACE THIS SWITCH INTO THE FIRST STAGE,  DIGITAL VOLTMETER SHALL START TO OPERATE AND INDICATE THE VOLTAGE OF THE BATTERY. WHEN YOU PLACE IT INTO "START" STAGE, THE SPECIAL SWITCH INCLUDED IN THE SECOND DIVISION SHALL START TO OPERATE. IT SHALL ALSO PROVIDE YOU TO SUPPLY ANY LOAD IN VALUE, WHICH YOU HAVE SELECTED AMONG FOUR STAGES PREVIOUSLY.THE FIRST STAGE OF THIS SWITCH SUPPLIES A LOAD OF 100 AMPERES. EACH STAGE THEREAFTER SHALL ADD ANY PLUS 50 AMPERES.  IT MEANS " 100 AMPERES IN 1ST STAGE, 150 AMPERES IN 2ND STAGE, 200 AMPERES IN 3RD STAGE, 250 AMPERES IN 4TH STAGE" YOU SHOULD ADJUST THE DISCHARGE SHUNT LOADING CAPACITY BY THIS SWITCH FOR THE BATTERY TO BE TESTED AND PLACE THE SWITCH AT THE FIRST DIVISION INTO "START" POSITION. NOW THE MACHINE IS PROVIDING A SHUNT LOADING CAPACITY IN ADJUSTED VALUE. IT IS NECESSARY TO TURN OFF THE OUTPUT FUSE AT THE BATTERY CHARGING PART BEFORE STARTING THE BATTERY TESTING PROCESS. YOU SHOULD TEST THE BATTERIES INDIVIDUALLY WHILE TESTING THE BATTERIES.  THE MACHINE SHALL WARN YOU  IF YOU TRY TO USE THE BATTERY TESTING PART WHILE SEVERAL BATTERIES HAS ALREADY CONNECTED OR WITHOUT TURN OFF THE OUTPUT FUSE.  DO NOT RE-TEST WITHOUT CORRECTING THE MISTAKE.  we have also the rectıfıer types specıally desıgned for the yachts and other sea vehıcles featurıng any power from 12+12 volts 25+25 amperes ın same package up to 24+24 volts 200+200 Amperes, sıngle output- two separate outs - three separate outputs- four separate outputs, manual or automatıc regulated.  ALL CABLES EQUIPPED WITH THE COUPLING RING AND TONGS ARE SUPPLIED WITH THE MACHINE IN THE ORIGINAL PACKAGE. ALL CABLES USED IN PRODUCTION OF OUR RECTIFIERS ARE MADE OF SILICON AND RESISTANT TO THE HEAT. STATIC POWDER PAINT APPLIED TO THE OUTER SHELL. so ıt ıs more durable agaınst any corrosıon and meltıng problems. ıt ıs also avaılable to use ın humıd places.
OUR MACHINES ARE UNDER WARRANTY AGAINST ANY FABRICATION FAULT FOR ONE YEAR.   
 

Copyright 2021 - Günelsan Ltd. Şti - Tüm Hakları Saklıdır
Copyright 2021 - Günelsan Ltd. Şti - Tüm Hakları Saklıdır