FATÖZ 32 : 100 VOLT 20 AMPER, ELEKTRONİK KUMANDALI / AŞIRI YÜK KORUMA SİSTEMLİ / FANLI / AKÜ TEST SİSTEMLİ VE ÇİFT DİJİTAL GÖSTERGELİ REDRESÖR
ÖZELLİKLER
FATÖZ
32
100
VOLT 20 AMPER GÜCÜNDE, PROFESYONEL SİSTEM, ELEKTRONİK
KUMANDALI / AKÜ TEST SİSTEMLİ VE ÇİFT DİJİTAL GÖSTERGELİ
REDRESÖR
ÖZELLİKLERİ:
REDRESÖR
TAMAMEN ELEKTRONİK
KUMANDALIDIR. VOLTAJ
AYARI İÇİN 4 KADEMELİ PAKO ŞALTER, AMPER AYARI İÇİN 1 ADET
POTANSİYOMETRE MEVCUTTUR. BU ÖZELLİĞİ SAYESİNDE HEM VOLTAJ´I
HEM DE AMPER'İ BİR VOLT BİR VOLT, BİR AMPER BİR AMPER
AYARLAYABİLİRSİNİZ. GİRİŞ İÇİN AYRI, ÇIKIŞ İÇİN AYRI
OLMAK ÜZERE, İKİ ADET OTOMATİK SİGORTA İLE KORUMA ALTINA
ALINMIŞTIR.
REDRESÖR´LERİMİZDE
ARIZA YAPMA OLASILIĞINI ASGARİ DÜZEYE İNDİREN SİSTEMLER
GELİŞTİRİLMİŞTİR. AŞIRI
YÜK KORUMA SİSTEMİ VARDIR VE AYNI ZAMANDA FAN´LI DIR. REDRESÖR´E
AŞIRI YÜK VERİLDİĞİ TAKTİRDE İÇERİSİNDE BULUNAN DİYOT´LARI
VE TRAFOSU ISINACAK VE ARIZA YAPABİLECEKTİR. ANCAK MARELSAN'IN
ÜRETTİĞİ REDRESÖR´LERDE BU ISINMANIN PEK ÖNEMİ YOKTUR.
MARELSAN'IN
ÜRETTİĞİ REDRESÖR´LERDE, AŞIRI YÜKLENME SONUCU CİHAZ
İÇERİSİNDEKİ DİYOT VE TRAFO DA MEYDANA GELEN ISINMA, BELLİ BİR
DERECENİN ÜZERİNE ÇIKTIĞI TAKTİRDE, REDRESÖR´ÜN ÜZERİNDE
BULUNAN "FAN
ÇALIŞIYOR" LAMBASI
YANACAK VE REDRESÖR'ÜN ARKA KAPAĞINDA BULUNAN FAN OTOMATİK
OLARAK ÇALIŞMAYA BAŞLAYACAKTIR. BU ÇALIŞMA REDRESÖR´ÜN
İÇERİSİNDEKİ ISI BELLİ SEVİYENİN ALTINA DÜŞÜNCEYE KADAR
DEVAM EDECEK VE REDRESÖR'ÜN İÇERİSİNDEKİ ISI BELLİ
SEVİYENİN ALTINA DÜŞTÜĞÜ ZAMAN FAN OTOMATİK OLARAK
KAPANACAKTIR.
FAN'IN
ÇALIŞMASINA RAĞMEN REDRESÖR´ÜN İÇERİSİNDEKİ ISI YETERİNCE
DÜŞMEZ VE CİHAZA ZARAR VERECEK DÜZEYE GELİRSE, BU SEFER AŞIRI
YÜK KORUMA SİSTEMİ DEVREYE
GİRECEKTİR. AŞIRI YÜK KORUMA SİSTEMİ DEVREYE GİRDİĞİNDE
İSE, REDRESÖR´ÜN ÜZERİNDE BULUNAN "DİNLENİYORUM" LAMBASI
YANACAK VE REDRESÖR
KENDİNİ KORUMAYA ALACAKTIR.
REDRESÖR
KENDİSİNİ KORUMAYA ALDIĞINDA DA, FAN YİNE ÇALIŞMAYA DEVAM
EDECEK VE REDRESÖR'ÜN İÇERİSİNDEKİ ISI NORMAL SEVİYEYE
İNİNCEYE KADAR DA ÇALIŞMASINA DEVAM EDECEKTİR. REDRESÖR'ÜN
İÇERİSİNDEKİ ISI NORMAL SEVİYEYE DÜŞTÜĞÜ ZAMAN REDRESÖR
OTOMATİK OLARAK YENİDEN ÇALIŞMAYA BAŞLAYACAKTIR.
KULLANMA
KILAVUZU:
REDRESÖR
İLE BİRLİKTE VERİLEN KABLOLARIN, BANAN YÜZÜĞÜ BULUNAN
UÇLARINI, RENKLERİ DOĞRU GELECEK ŞEKİLDE, REDRESÖR´DE BULUNAN
BORN KLEMENS´LERE, KÜÇÜK OLANLAR KÜÇÜK BORN KLEMENS´LERE,
BÜYÜK OLANLAR BÜYÜK BORN KLEMENS´LERE GELECEK ŞEKİLDE
BAĞLAYINIZ. MAŞALI UÇLARINI DA, KIRMIZI OLAN ARTI KUTUP´A GELECEK
ŞEKİLDE, AKÜ´YE BAĞLAYINIZÜZERİNDE "AMPER
AYARI" YAZAN
POTANSİYOMETRE´NİN DÜĞMESINI, SOL TARAFA DOĞRU DÖNDÜREREK,
KAPALI KONUMA GETIRINIZ. REDRESÖR´E KARŞIDAN BAKTIĞINIZDA, ÖNCE
SOL TARAFINIZDAKİ GİRİŞ SİGORTASINI, DAHA SONRA DA SAĞ TARAFTA
BULUNAN ÇIKIŞ SİGORTASINI YUKARI DOĞRU KALDIRARAK AÇINIZ VE
REDRESÖR´Ü ÇALIŞTIRINIZ.REDRESÖR´LERİMİZ, TAMAMEN ELEKTRONİK
KUMANDALIDIR. ÜRETİLMEKTE OLAN REDRESÖR´LERİN, AMPER GÜCÜNE
GÖRE, ÖZEL OLARAK HAZIRLANMIŞ OLAN, ELEKTRONİK
KUMANDA DEVRELERİ
KULLANILMAKTADIR. REDRESÖR´DE, VOLTAJ AYARI İÇİN 4 KADEMELİ
PAKO ŞALTER, AMPER AYARI İÇİN 1 ADET POTANSİYOMETRE MEVCUTTUR.
BAĞLAMIŞ OLDUĞUNUZ AKÜ VEYA AKÜ´LERE VERMEK İSTEDİĞİNİZ
ŞARJ´I AYARLAMAK İÇİN, ÖNCE SOL TARAFTA BULUNAN VE
ÜZERİNDE "VOLT
AYARI" YAZILI
OLAN PAKO ŞALTER DEN BAĞLAMIŞ OLDUĞUNUZ AKÜ SAYISINA UYGUN GELEN
VOLTAJI AYARLAYINIZ. DAHA SONRA SAĞ TARAFTA BULUNAN VE
ÜZERİNDE "AMPER
AYARI" YAZILI
OLAN POTANSİYOMETRE´DEN AKÜ VEYA AKÜ´LERE VERMEK İSTEDİĞİNİZ
AMPER´İ AYARLAYINIZ.REDRESÖR AYNI ZAMANDA AKÜ TEST SİSTEMİNE
SAHİPTİR. BU ÖZELLİĞİ SAYESİNDE, 100
AMPER´DEN 250 AMPER´E KADAR VE KADEMELİ OLARAK DEŞARJ YÜK´Ü
VEREREK HER GÜÇTE AKÜ´YÜ TEST EDER. REDRESÖR´ÜN
ALT KISMINDA, AKÜ TEST BÖLÜMÜ VARDIR. BU BÖLÜMÜN BİRİNCİ
KISMINDA BULUNAN PAKO ŞALTER´İ, 1.KADEMEYE GETİRDİĞİNİZ
ZAMAN, BAĞLAMIŞ OLDUĞUNUZ AKÜ'NÜN VOLTAJINI
GÖSTERECEKTİR. START KISMINA
GETİRDİĞİNİZ ZAMAN İSE, AKÜ´YE YÜK VERMENİZİ
SAĞLAYACAKTIR. AKÜ´YE KAÇ AMPER YÜK VERMEK İSTİYORSANIZ, BUNU
İKİNCİ KISIMDA BULUNAN PAKO ŞALTER´DEN AYARLAMANIZ
GEREKMEKTEDİR. İKİNCİ KISIMDA BULUNAN PAKO ŞALTER´İN, 1.KADEMESİ
100 AMPER, 2.KADEMESİ 150 AMPER, 3.KADEMESİ 200 AMPER, 4.KADEMESİ
İSE 250 AMPER YÜK VERMEKTEDİR. TEST
ETMEK İSTEDİĞİNİZ AKÜ´YE KAÇ AMPER DEŞARJ YÜK´Ü VERMEK
İSTİYORSANIZ BU ŞALTERDEN AYARLAYINIZ VE BİRİNCİ BÖLÜMDE
BULUNAN ŞALTER´İ "START" KONUMUNA
GETİRİNİZ. ŞU ANDA CİHAZ BAĞLAMIŞ OLDUĞUNUZ AKÜ´YE
AYARLADIĞINIZ AMPER GÜCÜNDE DEŞARJ YÜK´Ü VERMEKTEDİR.AKÜ
TEST İŞLEMİNE BAŞLAMADAN ÖNCE AKÜ ŞARJ BÖLÜMÜNDE VE SAĞ
TARAFINIZDA BULUNAN ÇIKIŞ SİGORTASINI KAPATMANIZ
GEREKMEKTEDİR. AKÜ
TEST EDERKEN DE AKÜ´LERİ TEK, TEK TEST ETMENİZ GEREKMEKTEDİR.
ÇIKIŞ SİGORTASINI KAPATMADAN TEST BÖLÜMÜNÜ KULLANMAYA
ÇALIŞIRSANIZ CİHAZ
ALARM SİNYALİ VEREREK SİZİ UYARACAKTIR.
BU UYARIYI DİKKATE ALINIZ VE HATAYI DÜZELTMEDEN TEST İŞLEMİ
YAPMAYINIZ.220 VOLT AC. VOLTAJ GİRİŞİ İÇİN AYRI, DC. ÇIKIŞ
VOLTAJI İÇİN AYRI OLMAK ÜZERE, İKİ ADET OTOMATİK SİGORTA İLE
KORUMA ALTINA ALINMIŞTIR. SİGORTALARIN ÜZERİNDE İKAZ
LAMBALARI BULUNMAKTADIR. BİR ADET VOLTMETRE, BİR ADET AMPERMETRE
OLMAK ÜZERE, İKİ ADET VE 72X72 EBADINDA DİJİTAL ÖLÇÜ
ALETLERİNE SAHİPTİR.REDRESÖR´ÜN STANDART ÖLÇÜLERİ, 54X40X30
CM. EBADINDADIR. ANCAK ÖZEL HAZIRLANMIŞ OLAN REDRESÖR´LER DEĞİŞİK
ÖLÇÜLERDE OLABİLMEKTEDİR. DIŞ KUTUSU STATİK TOZ BOYA İLE
BOYANMIŞ OLDUĞUNDAN, YIPRATICI VE ÇÜRÜTÜCÜ DIŞ ETKENLERDEN
ETKİLENMEZ. RUTUBETLİ OLAN YERLERDE VE DENİZ ARAÇLARINDA
RAHATLIKLA KULLANILABİLİR.REDRESÖR´LERİMİZDE, AMPER GÜCÜNE
GÖRE, ÖZEL OLARAK HAZIRLANMIŞ OLAN, ELEKTRONİK KUMANDA
DEVRELERİ KULLANILMAKTADIR. REDRESÖR´LERİMİZDE KULLANILAN
TRANSFORMATÖR´LERİN İMALATINDA, GERÇEK
ÖLÇÜLERDE VE ORİJİNAL SİLİSLİ SAÇ KULLANILMAKTADIR. TRAFO
BOBİN´LERİNİN SARIMINDA İSE, YİNE GERÇEK
ÖLÇÜLERDE, EMAYE VE KOTON YALITIMLI BAKIR TELLER
KULLANILMAKTADIR. MONTAJDA
KULLANILAN TÜM KABLOLAR, ISIYA DAYANIKLI ÖZELLİĞE SAHİP,
SİLİKONLU KABLOLARDIR. REDRESÖR´LERİMİZİN MONTAJINDA
KULLANILAN, VİDA, SOMUN, RONDELA GİBİ BAĞLANTI ELEMANLARI, SAF
KROM MADENİ´NDEN ÖZEL OLARAK HAZIRLANMIŞTIR.. BU ÖZELLİKLERİ
SAYESİNDE, SICAKLIK VE RUTUBET GİBİ DOĞA ŞARTLARININ MEYDANA
GETİRDİĞİ, ERİME, PASLANMA VE YIPRANMA OLAYLARINA KARŞI, ÇOK
DAHA DAYANIKLIDIR.220 VOLT AC. CEREYAN GİRİŞİ İÇİN TOPRAKLI
FİŞ KULLANILMIŞTIR. DC. VOLTAJ ÇIKIŞI İÇİN İSE, REDRESÖR´ÜN
AMPER GÜCÜNE GÖRE, 63 İLA 150 AMPER ARASI GÜCE SAHİP, BORN
KLEMENS´LER KULLANILMAKTADIR. VE BU KLEMENS´LERE BAĞLAYABİLECEĞİNİZ
ŞEKİLDE HAZIRLANMIŞ, BİRER UÇLARINDA KLEMENS YÜZÜKLERİ, DİĞER
UÇLARINDA AKÜ MAŞALARI BULUNAN, KALINLIĞI CİHAZLARIN AMPER
GÜCÜNE GÖRE AYARLANMIŞ OLAN VE 1,5 METRE UZUNLUĞUNDAKİ
KABLOLAR, REDRESÖR´LE BİRLİKTE VERİLMEKTEDİR VE ORİJİNAL
AMBALAJININ İÇERİSİNDEDİR.
REDRESÖR´LERİMİZ,
FABRİKASYON HATALARA KARŞI, BİR YIL ŞİRKETİMİZİN GARANTİSİ
ALTINDADIR.
FATÖZ
32,
RECTIFIER
TYPES AND SPECIFICATIONS
SPECIFICATIONSAll
our rectifiers are equipped with double digital displays and
specially designed HIGH AMPERES PAKo SWITCHES. IN ADDITION TO THE
RECTIFIER AND TEST MACHINES IN MASS PRODUCTION, WE CAN ALSO PRODUCE
THE RECTIFIER AND TESTING MACHINE IN ANY POWER AND FEATURE UPON
REQUEST OF OUR CUSTOMERS.
OUR
RECTIFIERS ARE CONSISTING OF STATIONARY VOLTAGE RECTIFIERS- AUTOMATIC
REGULATED RECTIFIERS, AUTOMATIC REGULATED AND REMOTE CONTROLLED
RECTIFIERS, STANDARD SYSTEM RECTIFIERS, BATTERY TESTING SYSTEM
RECTIFIERS, RECTIFIERS EQUIPPED WITH TWO SEPARATE OUTPUTS, THREE
SEPARATE OUTPUTS AND FOUR separate OUTPUTS, WHICH ARE DESIGNED FOR
THE YACHTS AND SEA VEHICLES.A FIXED VOLTAGE NOT TO EXCEED THE MAXIMUM
POWER OF THE BATTERY IS
APPLIED IN STATIONARY VOLTAGE RECTIFIERS. THERE IS A LABEL
INDICATING "BATTERY VOLTAGE
INDICATOR" AND THREE LAMPS, WHICH ARE YELLOW, GREEN AND RED COLORS,
PLACED ON THIS LABEL. YELLOW LAMP SHALL FLASH WHEN THE BATTERY IS
EMPTY. WHEN THE VOLTAGE OF THE BATTERY REACHES
TO NORMAL LEVEL
THE GREEN LAMP SHALL FLASH. YOU SHALL ALSO NOTICE THE RED LAMP WHEN
THE VOLTAGE IS AT THE TOP LEVEL. CONNECT THE RECTIFIER TO
THE BATTERY AND
KEEP IT OPERATED UNTIL THE RED LAMP FLASHES. TURN OFF THE RECTIFIER
WHEN THE RED LAMP FLASHES AND RE-OPEN WHEN YOU NOTICE THE YELLOW
LAMP.THERE IS NOTHING FOR YOU TO DO EXCEPT PUSHING THE RECTIFIER
OPERATING BUTTON IN AUTOMATIC REGULATED RECTIFIERS. WHEN THE VOLTAGE
OF THE BATTERY FALLS BELOW
THE NORMAL VALUE,
RECTIFIER STARTS TO OPERATE AUTOMATICALLY AND CONTINUES TO OPERATE
UNTIL THE VOLTAGE REACHES TO APPROPRIATE LEVEL. WHEN THE APPROPRIATE
LEVEL HAS BEEN REACHED, THE LAMP OF THE "BATTERY IS
FULL" SHALL FLASH AND RECTIFIER SHALL AUTOMATICALLY TURN OFF.
WHEN THE BATTERY IS
EMPTY, THE SAME SHALL REPEAT.ALL SPECIFICATIONS INCLUDED
IN "AUTOMATIC
REGULATED RECTIFIERS" SHALL
APPLY TO REGULATED AND MANUEL RECTIFIERS. ADDITIONALLY, A PAKO SWITCH
WITH DIFFERENT STAGES AND A BUTTON PROVIDING AN OPTIONAL "AUTOMATIC-
MANUAL" FUNCTION ARE INCLUDED IN RECTIFIER. IF YOU PREFER THE
RECTIFIER TO BE OPERATED WITH AUTOMATIC REGULATED OPTION, THEN YOU
SHOULD ADJUST A CERTAIN AMPERES BY PAKO SWITCH AND PLACE THE BUTON IN
AUTOMATIC CONDITION. WHEN THE BATTERY BECOMES
FULL, THE RECTIFIER SHALL AUTOMATICALLY TURN OFF. ON THE OTHER HAND
IF YOU PREFER TO ADJUST THE AMPERES AND VOLTAGE OF THE RECTIFIER IN
MANUAL OPTION THEN PLACE THE BUTTON IN MANUAL OPTION AND ADJUST BY
STARTING FROM THE FIRST STAGE PAKO SWITCH.
AN
AUTOMATIC FUSE IS INCLUDED IN STANDARD SYSTEM RECTIFIERS ON THE TOP
LEFT PART OF THE FRONT PANEL AND SUCH FUSE IS THE INPUT FUSE. TURN
THIS SWITCH ON BY LIFTING UPWARDS. THE LAMP ON THE FUSE SHALL FLASH.
THEN THE OUTPUT FUSE AT THE RIGHT PART SHALL BE TURNED ON. THERE IS A
PAKO SWITCH WITH 6 STAGES FOR THE ONES OF 12 VOLT AND 11 STAGES FOR
THE ONES OF 24 VOLTS. YOU MAY ADJUST THE AMPERES TO BE SUPPLIED TO
THE BATTERY BY
USING THIS PAKO SWITCH.
FOR
THE RECTIFIERS WITH HIGHER VOLTAGE, THERE IS ANY OTHER PAKO SWITCH
INDICATING "
VOLT
ADJUSTMENT".
ADJUST THIS SWITCH IN THE MANNER OF EQUAL TO THE TOTAL VOLTAGE VALUE
OF THE BATTERIES TO BE CHARGED. PAKO SWITCH INDICATING "THE
AMPERES ADJUSTMENT" PLACED
UNDER THE OUTPUT FUSE, SHOULD BE ADJUSTED BY THE AMPERE TO BE
SUPPLIED TO THE BATTERIES.THERE IS A "BATTERY TESTING
PART" PLACED
UNDER THE BATTERY CHARGING
PART FOR THE ONES FEATURING BATTERY TESTING
SYSTEM. A START SWITCH IS AT THE FIRST PART OF THIS DIVISION. WHEN
YOU PLACE THIS SWITCH INTO THE FIRST STAGE, DIGITAL VOLTMETER
SHALL START TO OPERATE AND INDICATE THE VOLTAGE OF THE BATTERY.
WHEN YOU PLACE IT INTO "START" STAGE, THE SPECIAL SWITCH INCLUDED
IN THE SECOND DIVISION SHALL START TO OPERATE. IT SHALL ALSO PROVIDE
YOU TO SUPPLY ANY LOAD IN VALUE, WHICH YOU HAVE SELECTED AMONG FOUR
STAGES PREVIOUSLY.THE FIRST STAGE OF THIS SWITCH SUPPLIES A LOAD OF
100 AMPERES. EACH STAGE THEREAFTER SHALL ADD ANY PLUS 50 AMPERES. IT
MEANS "
100
AMPERES IN 1ST STAGE,
150 AMPERES IN 2ND STAGE,
200 AMPERES IN 3RD STAGE,
250 AMPERES IN 4TH STAGE" YOU
SHOULD ADJUST THE DISCHARGE SHUNT LOADING CAPACITY BY THIS SWITCH FOR
THE BATTERY TO BE TESTED AND PLACE THE SWITCH AT THE FIRST DIVISION
INTO "START" POSITION.
NOW THE MACHINE IS PROVIDING A SHUNT LOADING CAPACITY IN ADJUSTED
VALUE. IT IS NECESSARY TO TURN OFF THE OUTPUT FUSE AT
THE BATTERY CHARGING
PART BEFORE STARTING THE BATTERY TESTING
PROCESS. YOU SHOULD TEST THE BATTERIES INDIVIDUALLY WHILE TESTING THE
BATTERIES. THE
MACHINE SHALL WARN YOU IF
YOU TRY TO USE THE BATTERY TESTING
PART WHILE SEVERAL BATTERIES HAS ALREADY CONNECTED OR WITHOUT TURN
OFF THE OUTPUT FUSE. DO NOT RE-TEST WITHOUT CORRECTING THE
MISTAKE. we
have also the rectıfıer types specıally desıgned for the yachts
and other sea vehıcles featurıng any power from 12+12 volts 25+25
amperes ın same package up to 24+24 volts 200+200 Amperes, sıngle
output- two separate outs - three separate outputs- four separate
outputs, manual or automatıc regulated.
ALL
CABLES EQUIPPED WITH THE COUPLING RING AND TONGS ARE SUPPLIED WITH
THE MACHINE IN THE ORIGINAL PACKAGE.
ALL
CABLES USED IN PRODUCTION OF OUR RECTIFIERS ARE MADE OF SILICON AND
RESISTANT TO THE HEAT. STATIC POWDER PAINT APPLIED TO THE OUTER
SHELL. so ıt ıs more durable agaınst any corrosıon and
meltıng problems. ıt ıs also avaılable to use ın humıd
places.
OUR
MACHINES ARE UNDER WARRANTY AGAINST ANY FABRICATION FAULT FOR ONE
YEAR.